13. september 2010

Bryllupsforberedelser

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt til å lage en egen blogg om bryllupet vårt, men så ble jeg litt fristet likevel. Og jeg vet familien og venner setter pris på å ha et sted hvor de kan finne noen svar. Så derfor opprettet jeg denne bloggen.

Bryllupsdatoen har vi satt til 20.august 2011.
Vi har en avtale med Berg kirke til sermonien, og har booket Kommandantboligen for selskapet.
Til sang i kirken har vi vært så heldige å få et ja fra Stine Løvhaug, som synger utrolig flott! Trykk her, og du får høre henne synge! :)

Vi trodde begge to at det skulle være enkelt å skrive en gjesteliste, men den gang ei. Lista vokste og vokste, og til slutt satt vi der med en liste på drøye hundre mennesker. Det var jo ikke det å skrive alle de menneskene som var vanskelig, det var heller oppgaven som kom etterpå. Med et lite regnestykke kunne vi konkludere med at hundre mennesker er bare ikke mulig å få til på kommandantboligen. Da måtte vi i tilfelle finne et annet sted å holde selskapet på. Så vi brukte noen dager på å finne ut hva vi ville.

Vi hadde to valg:
1. Ha et stort bryllup med alle menneskene som vi i utgangspunktet ønsket å ha der, på et lokale hvor vi måtte ordne med alt selv.

2. Ha et litt mindre bryllup, på et lokale hvor alt ble ordnet for oss, etter våre ønsker og krav.

Tilslutt endte vi opp med valg nummer 2. Det er ett av de vanskeligste valgene jeg har vært med på... Grunnen til at valget var så vanskelig, var for at jeg så veldig gjerne skulle hatt søskenbarna mine med følge, med i selskapet. Og allemann-alle av venner. Men siden familien min er av den størrelsen den er, så ble det litt for mange mennesker. Og når man bestemmer seg for å kutte ned på antall familiemedlemmer, ble det også slik at vi måtte sette antall venner til det mindre. Desverre!! Jeg vil med dette at alle sammen skal vite, at det ikke var noe enkelt valg. Vi skulle gjerne hatt allesammen der på vår store dag, men etter flere samtaler og diskusjoner kom vi frem til at dette var det beste.

Det er i grunn det vi har til nå. Fotograf og annet er i tankene våre nå om dagen, og vil forhåpentligvis bli ferdig planlagt om ikke lenge.
Men samtidig har vi mye annet å tenke på om dagen også, da vi ikke vet når lillegull kommer til verden. Og vi vil bruke mye tid til og med nurket når den dagen kommer.
Uansett, her kommer alt om bryllupet til å være, etterhvert som puslebitene faller på plass. Og for de som allerede har spurt om det, link til ønskelister vil også bli lagt ut her etterhvert.


 Stein og Iselin,
ball 05.

Iselin

Ingen kommentarer: